24-05-2015 Jasper National park - Reisverslag uit Jasper Park Lodge, Canada van Simon en Anke Kwaak - WaarBenJij.nu 24-05-2015 Jasper National park - Reisverslag uit Jasper Park Lodge, Canada van Simon en Anke Kwaak - WaarBenJij.nu

24-05-2015 Jasper National park

Door: Simon en Anke

Blijf op de hoogte en volg Simon en Anke

25 Mei 2015 | Canada, Jasper Park Lodge

Gisteren waren we na een mooie rit over de road 99 oftewel de Duffy Lake Highway in de regen aangekomen in Lone Butte, dus komen de gezelschapsspellen tevoorschijn , en we leren elkaar behoorlijk goed kennen.

Vandaag de ochtend rituelen gedaan: buitencheck - binnencheck, ieder zijn/haar taken , en de supervisor geeft haar fiat...dus karren maar:).

We komen nu via de Cariboos, in de Canadese Rocky Mountains.

Vandaag een lange rit gemaakt, en het was gelukkig weer mooi weer.

Jasper National park: bij aankomst hoorde we dat een Elk ( soort Edelhert) 2 kalfjes had gekregen, dus we moeten uitkijken voor een grizzley beer met jong, en voor bezorgde moeders.

In dit park zitten ongeveer 110 grizzley beren, 70 zwarte beren, 60 wolven, 125 kariboes, 500 elk's , 270 soorten vogels, en veel te veel muggen.

• 25 Mei 2015 - 07:08

Gerda:

Jullie bericht weer goed ontvangen. Gisteren was het een mooie dag, nu is het regenachtig. Wel goed voor de tuin.
    Geniet ze!
    Gerda

• 25 Mei 2015 - 08:10

Lenneke:

"en we leren elkaar behoorlijk goed kennen" hahaha, broerlief die de spelregels naar eigen inzicht interpreteert, zuster die bij verlies spel door camper gooit en pa die na afloop grondig analyseert wat jij had moeten doen ;-).
    Heb wel een idee wie de supervisor is :-).
    Loopt toch minder ontspannen in een park als je weet dat er paar beren zitten.

• 25 Mei 2015 - 08:26

Petru:

Probeer een foto te maken van 2 beren die een broodje zitten te smeren. Wensen jullie veel zon en mooie kodakmomenten toe. Veel plezier nog.