woensdag 17 juni Toronto, en weer naar huis - Reisverslag uit Medina, Verenigde Staten van Simon en Anke Kwaak - WaarBenJij.nu woensdag 17 juni Toronto, en weer naar huis - Reisverslag uit Medina, Verenigde Staten van Simon en Anke Kwaak - WaarBenJij.nu

woensdag 17 juni Toronto, en weer naar huis

Blijf op de hoogte en volg Simon en Anke

19 Juni 2015 | Verenigde Staten, Medina

Na een karig ontbijtje, we hebben nog de hele dag voor ons, zoeken we vervoer naar de stad.
Er wordt een taxi geregeld (p.p. goedkoper dan de trein)
De CN tower (553m.) en het aquarium staan op het programma.
Tot 2007 was deze toren het hoogste vrijstaande bouwwerk ter wereld.
Boven gekomen op 346m. hoogte hebben we een prachtig uitzicht over Toronto. De stad is veel groener dan we dachten, (onze eerste indruk was een echte wolkenkrabberstad).
Prachtig. Gelukkig was het helder, zonnig weer.
We keken onze ogen uit.
Het Ripleys Aquarium ligt direct naast de toren dus geen vervoer meer nodig. Deze (commerciële) "vissenkom" is sinds 2013 open en heeft 13.500 soorten (!) zeedieren. Echt heel mooi.
Vooral het voeren van de (grote!) pijlstaartroggen was fantastisch, en de kwallen en de zeepaardjes en en en.
Tijd om te vertrekken.
De koffers opgehaald in het hotel en met de shuttlebus naar het vliegveld.
Na een goede vlucht, kussen, knuffelen en afscheid, naar huis.
Een vakantie om nooit te vergeten!! Dankjewel allemaal.

• 19 Juni 2015 - 14:18

Lenneke Elderbroek:

Wat een fantastische reis is dit geweest. Dank je wel voor je blogs!

• 19 Juni 2015 - 14:22

Petru:

Welkom thuis

• 19 Juni 2015 - 22:24

Marga:

Heb enorm genoten van jullie verhalen. Dat wordt weer een mooi boekwerk voor op de kast in de logeerkamer en weer wat spelden op de wereldkaart. Welcome back in Alphen aan de Rijn. Wat zal dat weer wennen zijn. Hé dat rijmt.

• 20 Juni 2015 - 09:19

Marianne Landman:

Helaas de laatste blog, het was een onvergetelijke reis, wat een kilometers hebben we gemaakt.

En wat hebben we veel wild life gezien, chipmunks are very funny en de bever in Toronto op straat was ook wel heel opvallend, de natuur is geweldig in Canada, BC is trouwens wel mijn provincie hoor:) :) the pottery's die we bezocht hebben, de CN Tower ,highlights genoeg om op te noemen......

tnxs Canada!!!!

• 20 Juni 2015 - 20:06

Simon:

Ook wel irritante dieren gezien en gevoeld.
    Hoofdzakelijk de mannen hadden daar last van.
    Mannen hebben zeker zoeter bloed of zijn warmer dan de vrouwtjes.
    Zowel Francis , leen en ik (Simon) hadden last van veel muggen beten.
    Verdomme nog an toe zeg wat hebben we gekrabt aan onze benen , armen en de rest van ons lichaam.
    Maar met zo'n vakantie is dat een luxe probleem denk ik dan maar.
    We hebben in ieder geval genoten van bijna 5 weken Canada.