Jasper - Banff - Reisverslag uit Banff, Canada van Simon en Anke Kwaak - WaarBenJij.nu Jasper - Banff - Reisverslag uit Banff, Canada van Simon en Anke Kwaak - WaarBenJij.nu

Jasper - Banff

Blijf op de hoogte en volg Simon en Anke

28 Mei 2015 | Canada, Banff

Maandag 25 -05-2015 Jasper-Banff

Als je even snel wat inkopen wilt doen, en je parkeert de camper in de winkelstraat, ben je niet blij als iemand er een auto voor parkeert, dus een peace officer er bij en oponthoud, jammer want we hebben een lange rit voor de boeg.
Bij Mount Edith cavell hebben we een prachtig uitzicht en de Athabasca en Sunwapta falls zijn fantastisch.
We stijgen en stijgen en komen op een hoogte van over de 2200 meter.
Het is ook een hele klim naar de Athabasca gletcher, maar niet iedereen kwam boven, alleen Francis en Marianne hebben de gletcher van dichtbij kunnen zien!
En ja hoor, eindelijk een goede foto van een beer YES!!
We rijden verder en het blauwe Peyto Lake is de moeite van de wandeling door de sneeuw meer dan waard.
Uiteindelijk na adembenemende uitzichten komen we rond 19.30 uur in Lake Louise aan.
Ja, jammer , de camping was gesloten: Beren problemen, dus doorgereden naar Banff zodat we om 20.15 uur eindelijk konden beginnen met het schillen van de aardappelen.

• 28 Mei 2015 - 17:14

Petru:

Idd eindelijk de beloofde berenfoto. Leuk hoor. Ook al veel op de film staan? Nog veel plezier daar en we duimen voor jullie dat het weer goed blijft.

• 28 Mei 2015 - 22:58

Marga:

Hoe ver was die beer eigenlijk van jullie vandaan??? Komen jullie al in ademnood op de hoogte waarop jullie nu zitten?? En hoe zit het met de kou?? Heb je daar een berenvelletje nodig om warm te blijven??
    Dat is toch geen probleem er lopen er genoeg.
    Nog onwijs veel plezier toegewenst.

• 30 Mei 2015 - 16:12

Carla:

Hoi allemaal,
    fijn dat jullie zo genieten.
    Angelique heeft vrijdagmiddag een dochter gekregen.
    ze weegt 6 pond en alles is o.k.
    Ze heet Louise Sophia en wordt Louise genoemd.
    Geniet verder van alles en heel lieve groetjes van Carla.