Vrijdag 29 mei Medicine Hat-Grasslands NP - Reisverslag uit Val Marie, Canada van Simon en Anke Kwaak - WaarBenJij.nu Vrijdag 29 mei Medicine Hat-Grasslands NP - Reisverslag uit Val Marie, Canada van Simon en Anke Kwaak - WaarBenJij.nu

Vrijdag 29 mei Medicine Hat-Grasslands NP

Door: Anke

Blijf op de hoogte en volg Simon en Anke

31 Mei 2015 | Canada, Val Marie

We nemen niet de highway 1 , maar kiezen voor de mooie authentieke prairie route.
Maar eerst brengen we in Medicine Hat een bezoek aan een keramiek fabriek.
Dit bedrijf bestaat al sinds het begin van de vorige eeuw.
De oude ovens en machines zijn bewaard gebleven, super interessant!
We kopen iets, en vervolgen onze route.
Een route met lange wegen, ( gravelroads) dit gebied is onveranderd gebleven sinds de pioniers.
We overnachten op een campground in het Grasslands National park.
Heel open het lijken onze eigen hollandse duinen wel.
Het is er heel pover en koud, en het stikt er van de Chipmunks , het blijven leuke diertjes.
We voelen ons ook pioniers.
Na het eten gaan we er op uit, want we hebben onderweg wilde Bizons gespot.
En….. we zien ook nog Coyotes, fazanten , herten, prairiehazen, en zelfs de balts van een korhoen!!
Alleen de beloofde ratelslangen hebben we gemist, dan maar naar bed.