Vrijdag 12 juni Ottawa - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Simon en Anke Kwaak - WaarBenJij.nu Vrijdag 12 juni Ottawa - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Simon en Anke Kwaak - WaarBenJij.nu

Vrijdag 12 juni Ottawa

Door: Anke

Blijf op de hoogte en volg Simon en Anke

13 Juni 2015 | Canada, Ottawa

Drie aan Drie gingen we vandaag de stad in.
Wij met de bus( Simon , Anke en Marianne)
De bushalte was wel ver van de campground, en we moesten de highway te voet oversteken om daar te komen.
In de bus kregen we een gratis dagkaart “ welcome in Canada” zei de leuke buschauffeuse, waar maak je dat mee!
Jammer dat het vandaag regende, dus binnen programma.
Het National Galley of Canada was echt mooi.
Ook het waren huis Nordstrom was mooi en vooral chique. Maar ja, Burberry rubber laarzen kosten wel 360 dollar! ( 250 euro) plus tax.
De parlements gebouwen en het oorlogsmonument werden bezocht door de andere 3.
De terug weg naar de campground was wat moeilijker, in de regen op de bus wachten, verkeerde bus genomen, weer een bus en 4 kilometer terugwandelen in de regen…… maar een dame die ook in de bus zat, was achterons aangekomen met de auto en heeft ons naar de campground gebracht, HULDE!!! Echt Canadees om mensen te helpen!
Morgen naar Brockville waar we de Canadese Fam van den Dam gaan ontmoeten!

• 13 Juni 2015 - 08:55

Lenneke Elderbroek:

Jammer dat er nog zoveel dicht is omdat het seizoen nog niet begonnen is. Dan maar lekker op terrasje zitten, is ook vakantievieren ! Ze zijn in ieder geval wel aardig voor je als ze merken dat je toerist bent. Leuk!

• 13 Juni 2015 - 09:03

Petru:

Jammer die gesloten deuren, maar tof de hartelijkheid van de Canadezen. Nog veel plezier

• 13 Juni 2015 - 16:37

Marga:

Hoi globetrotters,
    Even stil geweest met reageren. Zat zelf een paar daagjes in Berlijn. Portemonnee gejat!!!KLo.....
    Jullie genieten nog steeds ondanks de regen (echt Hollands weer). Momenteel waait het hier flink lijkt wel herfst alleen de temperatuur is hoger. Geniet van alles wat je nu nog tegenkomt want de party is bijna over. Wens jullie alvast een goede terugvlucht. Ben reuze benieuwd naar de foto's. Doei.

• 14 Juni 2015 - 09:39

Gerda:

Wat een indrukken nog die laatste dagen! Geweldig. Gisteren hebben Marianne en ik genoten van een dagje Amsterdam met ons oude schoolteam. Niet zo spectaculair, maar wel hartverwarmend.