Napier - Rotorua - Reisverslag uit Napier, Nieuw Zeeland van Simon en Anke Kwaak - WaarBenJij.nu Napier - Rotorua - Reisverslag uit Napier, Nieuw Zeeland van Simon en Anke Kwaak - WaarBenJij.nu

Napier - Rotorua

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Simon en Anke

26 Februari 2010 | Nieuw Zeeland, Napier

Wel een aparte dag vandaag. Om 5.15 uur, pikdonker, de wekker gaat.
6.45 u worden we verwacht bij:" Cape Kidnapper" (waar die naam vandaan komt is een lang verhaal over James Coock)
We gaan met een tractor met aanhanger het strand over en bezoeken een kolonie Jan van Genten (nee, niet met een W)
Denk nou niet aan een mooi zandstrand zoals in Nederland, maar een met keien en rotsen. Dus vasthouden! Leuk, weer eens iets anders.
De kliffen zijn vulkanisch en vooral erg hoog (tot 130 meter)
Toen de tractoren niet meer verder konden moesten we te voet verder. Een klim van ± 25 minuten Maar dan zie je ook een gigantisch grote kolonie. Je kunt ze bijna aanraken.
Prachtig als er een opvliegt en dan op de termiek verder zweeft.
We hebben honderden J. v. Genten gezien! Met jongen, net pluizebollen maar ook grotere die over een paar weken al uitvliegen.
Om ongeveer 11.00 uur zijn we richting Rotorua gereden. Regen, droog, stortbui, droog.

Rotorua - Coromandel 26-02-2010
Te Puia
We zijn weer in het land van de Lord of the Ring
Het weer is fantastisch en we bezoeken een natuurlijke thermische vallei.
Al snel zien we de Puhutu geiser.
Hij kan water wel tot 30 meter hoog opspuiten. En dat water is heet!!
Gisteren regen dus vandaag een actieve geiser. En dan de modder- en warmwaterpoelen. Je ruikt al van ver de zwavellucht. Het is er prachtig en niet druk. Overal komt warme lucht uit de grong. Nog veel indrukwekkender dan op de Azoren.

Rond 12.00 uur vertrekken we naar Coromandel. we nemen op het schiereiland de Thames kust. Aan de ene kant water en aan de andere kant de Coromandel bossen. Schitterend.
Rond 16.00 uur zijn we op de camping aan het strand.
Maar helaas, waar je ook komt en gaat de was blijft zich ophopen, dus aan de slag.

Heel veel lieve groeten
Simon en Anke

• 26 Februari 2010 - 05:27

Martine:

Wow... klinkt weer schitterend...

Wat zullen jullie een verhalen hebben als jullie weer terug zijn. en een foto's. Ik sta nu al te popelen om ze allemaal te zien en een nog beter beeld te krijgen van jullie reis!

Ik heb woensdag een vrije dag genomen. dus ik kan jullie ophalen!! Marc (mijn nieuwe manager) vond het geen probleem dat ik nu al een vrije dag nam. Hij begreep heel goed dat ik jullie na 5 weken lekker zelf op wilde halen.

Alleen 1 klein probleempje.... Ik ben het vlucht schema kwijt :(.... en ik denk niet dat jullie koffers in mijn auto kunnen met 2 personen extra, dus welke auto mag ik meenemen?

Ik hoor het wel.
    Liefs en een dikke kus van jullie aller aller liefste dochter

• 26 Februari 2010 - 13:43

Frits En Myrjam:

Wat een geweldige verhalen allemaal. Als jullie eenmaal thuis zijn verwachten we wel een foto-sessie op zo'n extra large plasmascherm, haha! Heel veel plezier nog en voor over een paar dagen .... een hele goede thuisreis!!!
    Groetjes, Kruisthuis xxxx

• 26 Februari 2010 - 17:54

Marga:

He globetrotters. Jullie verslagen brengen mij weer terug naar de tijd dat ik zelf in New Zeeland op vakantie was. Kan jullie aardig volgen. Kan bijna niet wachten om alle foto's te bekijken. Nog veel plezier en tot de volgende keer maar weer.
    Marga

• 26 Februari 2010 - 18:59

G&M:

nou na al de verhalen nu maar over naar beeld wij zijn ook erg nieuwsgierig naar de fotos eerst zien dat het echt een walvis was en simon in zijn zwembroek
    nou alvast een goede en behouden terug reis
    groeten G&M

• 27 Februari 2010 - 07:18

Martine:

GOUD GOUD GOUD GOUD GOUD
    Nicolien Sauerbreij heeft de 100ste (Nederlandse) GOUDEN olympische medialle gewonnen!!!

YEAH.... Mag ook wel, want de schaatsers/sters hebben het gruwelijk verpest met de ploegenachtervolging.... Dames naar de eerste ronde eruit, heren schaatsen voor brons vanavond....

We staan nu 10e op de medaillespiegel... we hebben 4 goud, waarvan maar eentje voor Sven. Dat valt een beetje tegen....

Dikke kus en love you

• 27 Februari 2010 - 20:09

Chrik En Marianne:

Hi wereldreizigers

Laatste nieuws:"Een zware aardbeving in Chili met een kracht van 8,8". Hopenlijk heeft dat voor Nw. Zeeland geen gevolgen. Woensdag al weer thuis. Wij zullen jullie verhalen missen en wachten op de film/foto avond. Met de filmervaring van Simon zal dat vast heel snel zijn.
    Groetjes van C&M