Coromandel - Papamoa Beach - Reisverslag uit Papamoa Beach, Nieuw Zeeland van Simon en Anke Kwaak - WaarBenJij.nu Coromandel - Papamoa Beach - Reisverslag uit Papamoa Beach, Nieuw Zeeland van Simon en Anke Kwaak - WaarBenJij.nu

Coromandel - Papamoa Beach

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Simon en Anke

28 Februari 2010 | Nieuw Zeeland, Papamoa Beach

Coromandel 27-02-2010

Naar de pottenbakker vandaag. Deze man heeft in 30 jaar! tijd, eerst om zijn klei de berg op te krijgen, later voor de touristen, een mini spoorweg aangelegd.
Nu, met meerdere pottenbakkers en een glasblazer bij elkaar is het een heel bedrijf geworden.
Prachtige treinrit door het bos met een met een geweldig uitzicht aan het einde van de rit.
Koffietijd, boodschappen.
We rijden naar de waterwerken. Niks bijzonders, kunstenaars hebben waterkunstwerken gemaakt. Sommige zijn echt heel komisch. Maar het geheel is eigenlijk meer voor kinderen.
Om naar de watertuinen te gaan, die we op de heenweg zagen moet we weer eens over zo'n B-weg. Maar het was de moeite waard. Een wandeling van ongeveer een uur door het bos met een beeldentuin, vijvers, riviertje, waterval. Heel mooi allemaal.

En raad eens. toen we terug kwamen op de camping stonden Andrea en Raphael naast ons.
Dobbelen vanavond!

Papamoa Beach 28-02-2010
Onze camper staat op het duin en we kijken op een prachtig zandstrand, de zee is rond de 23 graden, de zon schijnt, meeuwen om ons heen, laat het zo maar even blijven.
Maar.... morgen gaan we de camper inleveren in Tauranga en blijven daar nog een nacht in het guest house.
En dan is het voorbij! Snik.
De cirkel is rond.
Maar we kunnen terugkijken op een fantastische vakantie met heel veel hoogtepunten.
Prachtige natuur, mooi weer (want wie zit er nu op 28 februari in de zon op het strand?), regenwoud, cultuur, fjorden, bergen, watervallen, geisers, warmwaterbronne, enz. enz.

We bedanken iedereen die met ons heeft meegeleefd. We zien elkaar weer thuis. Een fotosessie? Wie weet.
Zullen we wat van het mooie weer meenemen?
Liefs Simon en Anke

Martine, ons reisschema ligt bij Xander van der Zalm in onze koffer.
We laten je nog weten wanneer we waarheen vliegen. X

• 28 Februari 2010 - 07:17

Martine:

Ja Ja Ja.... Neem maar een heleboel van het mooie weer mee. Ik ben de sneeuw, kou en nu alweer een week regen meer dan zat! Iedereen hier in Nederland kijkt uit naar de lente.

Jullie hebben weer 2 schitterende dagen gehad zo te lezen.

Het is met schaatsen weer eens heel raar gelopen. Ploegenachtervolging voor de heren. Toch een bronzen plak. Maar de tijd.... Een Olympisch Record!! Sneller dan in de finale, dus Nederland schaatst sneller dan de Canada die de Gouden medaile heeft gewonnen. Bizar he!!

Het reisschema zie ik wel tegemoed... weet dat het ongeveer half 12 's middags is... De rest hoor ik wel. Laat nog even weten welke auto ik mag pakken, want in mijn auto kunnen de koffers niet. Zal ik de Agilla nemen of is de sportage beter? Let me know!!

Love you, dikke kus en tot woensdag!

• 28 Februari 2010 - 12:05

Tineke En Jan:

We zijn niet van die schrijvers maar we hebben genoten van het reis verslag. we zien jullei graag weer naar nederland komen dan kunnen wij genieten van de vele mooie beelden die jullie gemaakt hebben.
    Een hele goede reis en neem wat warmte mee.
    Groetjes jan en tineke

• 28 Februari 2010 - 14:35

Chrik En Marianne:

Hoi S & A
    Ik mis de zon hier echt. Chrik loopt altijd maar hard. Weer of geen weer. De regen houdt hem niet tegen. Goed hoor, kan ik wat van leren.
    Mochten jullie Andrea en Raphael echt gaan missen, dan mogen jullie ons leren dobbelen.
    Goede reis en gauw tot ziens bruintjes?

Groetjes, Chrik en Marianne.

• 28 Februari 2010 - 18:24

Emmy:

tja, alweer bijna voorbij; maar wat een herinneringen voor de komende jaren, mèt de foto's "of course".
    See you in rainy Holland mate (and lass).

Enne,..pottenbakker en niks over de glasblazer??

• 28 Februari 2010 - 19:40

Carla:

Wat jammer voor jullie dat het bijna voorbij is,die mooie reis.
    Ik ben wel benieuwd naar de foto,s hoor,en ook ik heb de laatste weken steeds genoten van jullie prachtige reisverslagen,see you later,maar hopenlijk niet in de regen !

• 28 Februari 2010 - 20:16

Monique:

Dat zit er dus weer op. Ja aan alles komt een einde. Ik heb genoten van al jullie belevenissen. Zal wel weer wennen zijn als jullie weer in dit koude kikkerlandje komen. Maar de warmte nemen jullie wel mee voor ons. TOCH???
    In ieder geval een goede terugreis. Ik spreek je weer. Liefs Monique.

• 28 Februari 2010 - 22:47

Cobie Meijer:

Een hele goeie terugreis en tot gauw weer op de sportschool.

• 01 Maart 2010 - 07:31

Gerda:

Hoi Anke en Simon,
    Ik moet jullie verslagen van de afgelopen tijd nog lezen. Ik heb een heerlijke tijd in Spanje gehad met over het algemeen zonnig weer. We hebben veel gewandeld.
    Ik wens jullie een goede reis terug.